خرید و قیمت کیس کامل کامپیوتر نو ارزان با ارسال رایگان
تاریخ ایجاد مطلب 1397/09/08
 

راهنمای کامل خرید کامپیوتر

 

برای خرید کامپیوتر می‌توانید با رعایت این موارد خرید خوبی را تجربه کنید، اما بهتر هست پیش از هر چیزی به برخی نکات مهم توجه کنید

راهنمای کامل خرید کامپیوتر و سیستم های آماده


در این مطلب پیشنهاداتی برای خرید رایانه ارائه شده است که می‌توانید با رعایت این موارد خرید خوبی را تجربه کنید.

مسئله مهم بودجه‌ای هست که برای خرید رایانه موردنظرتان کنار گذاشته‌اید. مطمئناً مانند خرید هر چیز دیگر، اندازه بودجه‌ای در نظر گرفته شده، و حتما تأثیر به سزایی در انتخاب قطعات دارد.

 


مادربرد - MOTHERBOARD


مادربرد (یا mainboard) یکی از قطعات زیاد مهمی هست که گزینش قطعاتی چون پردازنده، حافظه رم و کارت گرافیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در مورد مادربرد نخستین مسئله که باید در نظر بگیرید، نوع پردازنده‌ مورد نظرتان هست. به طور کلی در حال حاضر دو پردازنده کمپانی‌های اینتل و AMD در بازار وجود دارند. شما با توجه به نیاز و بودجه‌تان برای خرید پردازنده میتوانید مادربرد سازگار با آن پردازنده را گزینش کنید. در بخش پردازنده به ویژگی‌ها و تفاوت‌های هر کدام از پردازنده‌ها اشاره خواهد شد. در این بخش تنها در همین حد بدانید که پردازنده‌های ساخت اینتل به خاطر قدرت و عملکرد بهتر (به خصوص در پردازنده‌های ردیف بالا) از محبوبیت بالاتری برخوردارند و اغلب گزینش زیاد کاربران هستند.
 

فروش کامپیوتر و سیستم های آماده مادربرد motherboard mainboard
 


حالا که پردازنده مورد نظرتان را مشخص کردید، بسیاری از فاکتورها فیلتر می‌شوند و گزینشتان اندکتر و راحتتر می‌شود. حالا باید سوکت پردازنده و چیپست را گزینش کنید. سوکت پردازنده به مکان قرارگیری پردازنده اطلاق می‌شود که سوکت پردازنده‌های اینتل و AMD با هم تفاوت‌های زیادی دارند. از جمله این سوکت‌ها میتوان به سوکت‌های AM2 و AM2 ، AM3 و AM3 ، و سوکت‌های نوتر FM2 و FM2  برای AMD، و سوکت کهن LGA775 (برای پردازنده Pentium، Core 2 Dual Intel و Core 2 Quad Intel) و سوکت‌های نو LGA 1156 (برای پردازنده‌های سری Core i اینتل)، LGA 1366، LGA 1155، LGA 2011 (برای پردازنده‌های ردیف بالا و خوب اورکلاک اینتل) اشاره کرد. لازم به ذکر هست هر کدام از این سوکت‌ها خصوصیات و ویژگی‌های خاص به خود را دارند که بیان ویژگی‌های هر کدام بیرون از حوصله این مقاله هست.

نکته بعدی اسلات و نوع رم هست. اسلات رم به کانال‌های قرارگیری حافظه رم گفته می‌شود. پیشنهاد می‌شود مادربرد با حداقل 4 اسلات رم را گزینش کنید تا چنانچه در آینده هدف ارتقای سیستمتان داشتید، به راحتی بتوانید تعداد رم بیشتری بر روی مادربرد قرار دهید. منظور از نوع رم هم DDR3 و DDR4 هست. مسلماً رم‌های DDR4 سرعت و قابلیت‌های بالاتری دارند. چنانچه هدف دارید با رایانه بازی‌ها یا پردازش گرافیکی سنگین انجام دهید، حتماً باید کارت گرافیک بخرید. کارت گرافیک بر روی اسلاتی به PCI Express x16 قرار می‌گیرد. بعد به این اسلات هم توجه کنید.

 

پردازنده - CPU


پردازنده مرکزی (CPU) را میشود مغز متفکر رایانه دانست. عملکرد سیستم رایانه نسبت مستقیمی با قدرت پردازنده دارد. از سوی دیگر این قدرت با اندازه پولی که پرداخت می‌کنید هم نسبت مستقیم دارد، یعنی برای داشتن پردازنده‌ای با قدرت پردازشی بالا خرج بالاتری بپردازید. در خرید پردازنده هم فاکتورهای مهمی وجود دارد که به اختصار به آنها اشاره می‌کنیم.

همان‌گونه که در بالا اشاره شد، برای پردازنده حق گزینش دو برند معروف اینتل و AMD را داریم. پردازنده‌های اینتل پایداری بیشتری داشته و عملکرد بهتری دارند و به طور کلی خرابی پایینتری دارند (به همین علت در لپ‌تاپ‌ها غالبا از پردازنده‌های اینتل هستفاده می‌شود). عملکرد پردازنده با مگاهرتز (MHz) سنجیده می‌شود. هر مگاهرتز را میتوان معادل یک میلیارد پردازش در ثانیه دانست. در گذشته که پردازنده‌های تک‌هسته‌ای مرسوم بودند، این فرکانس بیانگر قدرت پردازشی بود. اما در حال آماده و با وجود پردازنده چند هسته نمیتوان معیار هراندازه تعیین کننده باشد. مثلاً پردازنده 2 هسته با فرکانس 3،2 مگاهرتز قدرت کمتری نسبت به پردازنده 4 هسته با فرکانس 3 مگاهرتز دارد.

یکی از نکات مهم در مورد پردازنده، شمار هسته آن است. در حال حاضر پردازنده‌هایی با حداقل 2 هسته عرضه می‌شود و در ردیف بالا، پردازنده‌ها 8 هسته دارند. البته در کنار شمار هسته، شمار رشته هم میتواند در عملکرد پردازشی مؤثر باشد. اینتل در سال 2002 تکنولوژی نوی به اسم Hyper Threading (یا HT) معرفی کرد. رشته‌های مجموعه دستورالعمل‌هایی هستند که به سمت هسته ارسال می‌شوند. بدین ترتیب قدرت پردازشی افزایش چشمگیری می‌یابد.

 

فروش کامپیوتر رومیزی و قیمت رایانه سی پی یو cpu
 


قابلیت بعدی که غالبا مورد توجه افراد حرفه‌ای هست، قابلیت اورکلاک هست. اورکلاک به دستکاری سخت‌افزاری و افزایش قدرت کلی قطعات گفته می‌شود که باید توسط افراد مسلط به این کار انجام شود. برای اورکلاک پردازنده باید فرکانس پردازنده و ضریب مولتی پلایر (Multiplier) تغییر کنند. برای اعمال تغییرات سخت‌افزاری باید این ضریب تغییر کند که اصولاً در پردازنده ردیف پایین و عادی توسط سازنده قفل (Locked) هستند. بدین منظور در پردازنده اینتل به دنبال پسوند K و در AMD به دنبال پسوند X باشید.

از فاکتورهای مهم بعدی که موقع خرید یک پردازنده با آن توجه داشت، حافظه کش (cache) هست. این حافظه داخلی پردازنده هست. همین فرمایش باعث افزایش راندمان و سرعت پردازش می‌شود. نیاز به گفتن ندارد که هر چه حافظه کش بیشتر باشد، بهتر هست.

کلاً چنانچه هدف انجام پردازش سنگین یا گیمینگ دارید، پیشنهاد می‌شود پردازنده‌های اینتل را گزینش کنید، ولی در کارهای عادی و جایی که تمایلی به خرید کارت گرافیک مجزا ندارید، پردازنده‌های AMD با پردازنده گرافیکی نیرومند جوابگوی نیازتان خواهد بود.

 

حافظه رم - RAM



حافظه رم (RAM) هم جزو قطعات مهمی هست که در عملکرد کلی رایانه تأثیر به سزایی دارد. میتوانید صرفاً با ارتقای رم، عملکرد سیستمتان را بهبود ببخشید. در حال حاضر و با توجه به نرم‌افزارهای موجود، حداقل اندازه حافظه رم پیشنهادی 4 گیگابایت هست؛ اما چنانچه در صورت انجام کارهای سنگین، بهتر هست حداقل 8 گیگابایت حافظه رم را تهیه کنید. در خرید حافظه رم هم فاکتورهای مهمی چون سرعت، زمان تأخیر و شمار کانال نقش دارند.
 

خرید سیستم آماده و کامپیوتر رم ram


اما پیش از هر چیزی به اندازه و شکل ساختاری رم توجه کنید. بطور کلی حافظه رم دو شکل ساختاری دارد: DIMM و SO-DIMM. شباهت‌های زیادی میان دو نوع شکل ساختاری وجود دارد. تنها تفاوت عمده در اندازه این دو هست. حافظه DIMM کشیده‌تر هست که به همین علت در رایانههای دسکتاپ استفاده می‌شود، اما SO-DIMM اندازه کوچکتری داشته و غالبا در لپتاپ و رایانه های همه کاره (All-in-One) بکار می‌روند.

مسئله بعدی نوع حافظه هست که با استاندارد DDR مشخص می‌شود. فعلاً رم DDR4 و DDR5 روانه بازار شده اما حافظه DDR3 مقبولیت بالایی دارد و بر روی سیستم‌های بیشتری نصب هست. هر نسل DDR بهبود بیشتری یافته، برق کمتری استفاده می‌کند و زمان تأخیر پایینتری دارند. به خاطر شمار پین و شکاف میان ماژول به هیچ وجه نمیتوان یک ماژول DDR3 را در اسلات DDR4 قرار داد. بعد همانطور که در بخش مادربرد عنوان شد، موقع خرید مادربرد به نوع اسلات حافظه رم توجه کنید.


 

کارت گرافیک - VGA



چنانچه جزو آن گروه از افرادی هستید که زیاد با رایانه بازی می‌کنید (یا اصطلاحاً گیمر هستید)، کارت گرافیک نکته زیاد مهمی برایتان هست، پس در خرید آن دقت و وسواس زیادی به خرج دهید. کارت گرافیک وظیفه خروجی تصاویر را دارد و هر چه کارت گرافیک بهتری را انتخاب کنید، کیفیت تصاویر بسیار بهتری را شاهد بوده و از بازی کردن نهایت لذت را می‌بردید. البته در حال حاضر علاوه بر اندازه حافظه اختصاصی خود کارت گرافیک، اندازه حافظه رم در بهبود عملکرد گرافیکی سیستم تأثیر زیادی دارد.
 

قویترین کامپیوتر برای بازی کارت گرافیک vga


 
با اینکه کارت گرافیک جزو آن قطعاتی ست که خرج زیادی را به خود اختصاص می‌دهد اما سعی کنید حداقل کارت گرافیک‌های میان ردیف را گزینش کنید. در این صورت تا چند سال از بازی کردن با کیفیت تصویر خوب لذت میبرید و نیازی به آپگرید کارت گرافیک، و یا حتی کل سیستم نخواهید داشت.
 

حافظه ذخیره‌سازی - SSD,HDD


در بازار هارد درایوهایی با حداقل اندازه فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایت وجود دارد که به راحتی میتوانید از توان نیازهای شما برای ذخیره حجم زیادی از اطلاعات (شبیه فیلم و بازی) برآید. چنانچه به حجم بالاتری نیاز دارید ظرفیت بیشتر را انتخاب کنید.
 

فروش قطعات کامپیوتر حافظه داخلی هارد دیسک

راهنمای خرید حافظه SSD

 

مقایسه حافظه‌ ذخیره‌سازی HDD و  SSD


پیشنهاد می‌شود چنانچه بودجه کافی دارید، برای نصب سیستم‌عامل و برنامه ها و اطلاعات مهمتان یک حافظه SSD با حجم حداقل 120 گیگابایت تهیه کرده و از قابلیتهای هر دو حافظه بهره مند شوید.

 

منبع تغذیه - POWER


از آنجایی که برق کل رایانه از طریق پاور تأمین می‌شود و پاور نامناسب و بی‌اسم نشان میتواند آسیب جدی به کل سیستم وارد کند، این نکته هم جزو بخش‌های مهم هست. ولی بسیاری از افراد اهمیت زیادی به پاور نمی‌دهند و تنها به اندازه قدرت خروجی (برحسب وات) توجه می‌کنند و می‌گویند هرچه قدر این مقدار بیشتر باشد بهتر هست. البته این استدلال غلطی نیست اما بهتر هست با توجه به نیازتان و قطعات موردنظرتان، پاور را گزینش کنید. به‌طور کلی بهتر هست پاوری با خروجی کمی بالاتر از اندازه استفاده کل سیستم را خریداری کنید. مثلاً چنانچه استفاده سیستمتان حدود 300 وات هست، پاور 600 واتی بخرید. به آنهایی هم که به فکر بازی و پردازش سنگین هستند، پیشنهاد می‌شود پاوری با حداقل نیرو 1200 وات را گزینش کنند. به برند پاور هم توجه خاص داشته باشید؛ در هر حال پاور برندهای گرین و کولرمستر جزو برندهای مطرح بازار هستند.
 

خرید قطعات کامپیوتر پاور


راندمان و بهره‌وری پاور نکته مهم بعدی ست که اصولاً تولیدکنندگان مطرح و مشهور در محصولات خود به آن اشاره می‌کنند. این راندمان نشان می‌دهد که پاور در شرایط تحت بار (Load) چه مقدار از نیرو خروجی را در اختیار قطعات قرار می‌دهد. استاندارد 80PLUS بیانگر این مسئله که پاور در شرایط تحت فشار کاری حداقل 80 درصد از نیرو خود را ارائه می‌دهد. بدین منظور پاور باید لوگوی مخصوص 80PLUS را داشته باشد. توجه کنید هرچه رنگ این لوگو تغییر می‌کند، ثبات و عملکرد پاور بهتر می‌شود.

 

صفحه نمایش - MONITOR



نمایشگر دستگاهی است که تصویر نهایی را در آن مشاهده می‌کنید. هرچه قدرت این تصویر کیفیت بالاتری داشته باشد، تجربه کاربری بهتری خواهید داشت. چنانچه انجام کارهای معمول با کامپیوتر دارید، یک نمایشگر عادی هم جوابگوی کارتان خواهد بود. اما چنانچه هدف گیمینگ دارید، باید نمایشگری با حداقل زمان تأخیر (حدود 1 میلی‌ثانیه) را گزینش کنید. قطعاً هرچه زمان تأخیر افزایش یابد، زمان تغییر رنگ در پیکسل‌ها افزایش یافته و تصاویر بازی افت کیفیت شدیدی خواهند داشت. اما برای آن گروه از افرادی که می‌خواهید کارهای گرافیکی حرفه‌ای انجام دهند، طیف رنگ، کنتراست و طبیعی بودن رنگ مهمتر از زمان تأخیر هست.
 

فروش سیستم های کامپیوتری مانیتور monitor


اما این پنل نمایشگر میتواند در زمینه کیفیت تصاویر خروجی تعیین کننده باشد. در حال حاضر دو نوع پنل متداول در بازار موجود هست: TN و IPS. پنل TN زاویه دید اندک داشته و روشنایی آن زیاد بوده، زمان تأخیر پایین دارند و کیفیت رنگ‌ها در آن پایین هست. بهای پایین هم دارند و به همین دلایل خوب هستند. از سوی سایر پنل IPS صحیح در نقطه مقابل قرار دارند و اکثراً برای اموری گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته مهم بعدی نرخ بروزرسانی است. این نرخ برحسب هرتز (Hz) مشخص می‌شود. در حال حاضر حداقل نرخ بروزرسانی نمایشگرها 60 هرتز هست. شمار فریم نمایش داده شده توسط نمایشگر با نرخ بروزرسانی رابطه مستقیم دارد، یعنی نمایشگری با نرخ 60 هرتز، نهایتاً با 60 فریم میتواند کار کند.

 

لوازم جانبی رایانه



در مورد ابزارهای جانبی (شبیه کیبورد، ماوس و اسپیکر و درایوهای نوری) چون از اهمیت کمتری برخوردارند، میتوانید با توجه به نیازتان تصمیم‌گیری کنید و دستگاه موردنظرتان را خریداری کنید.

در انتها شایان ذکر هست که از آنجاییکه هر کدام از قطعات رایانه ویژگی‌های بسیار زیادی دارند که بیان جزئیات هر کدام نیاز به مقاله‌ای جداگانه دارد، در این مقاله تنها هدایت اجمالی و فاکتورهای زیاد مهم در مورد خرید هر کدام از قطعات ارائه شد.

 

فروش لوازم جانبی کامپیوتر ماوس و کیبورد



 

* هم اکنون میتوانید با استفاده از اطلاعات فوق راجع به قطعات کامپیوتر ، انتخاب بهتری نسبت به نیاز خود داشته باشید.

همچنین در صورت در خواست اطلاعاتی دقیق و تخصصی تر میتوانید با تماس با بخش پشتیبانی کالاشید و اطلاعات کامل تری بدست بیاورید.

 

در ادامه توجه شما را به سیستم هایی که کارشناسان فنی بخش رایانه کالاشید و سیستم های کامپیوتری تهیه و بصورت یکپارچه آماده کرده اند جلب مینماییم.




لیست کیس کامپیوتر آماده بر اساس قیمت تومان


لوازم جانبی کامپیوتر


خدمات نرم افزاری و سخت افزاری


خرید قیمت سیستم کامپیوتر کامل و آماده
قیمت خرید سیستم آماده کامپیوتر اداری خانگی معمولی
قیمت خرید آنلاین سیستم آماده کامپیوتر اداری خانگی
خرید آنلاین لیست قیمت سیستم آماده کامپیوتر اداری خانگی معمولی

خرید قیمت سیستم کامپیوتر خانگی و اداری کیس آماده کامپیوتر

خرید و قیمت کامپیوتر مهندسی دانشجویی کیس کامل کاپیوتر

خرید و قیمت کامپیوتر حرفه ای رندرینگ کیس آماده

خرید سیستم کامپیوتر آماده گیمینگ


خرید قیمت مانیتور

خرید قیمت موس کیبورد

خرید قیمت پرینتر

خرید قیمت کارت شبکه مودم اینترنت


 



لپ تاپ بخریم یا سیستم کامپیوتر رومیزی؟

کدامیک برای استفاده ما مناسب تر هستند؟

سیستم های رومیزی از بصرفه ترین کامپیوتر ها برای استفاده های منازل و ادارات و شرکت ها به نسبت لپ تاپ ها میباشند.
قطعات کامپیوتر های کامل رومیزی تک به تک قابل ارتقا هستند و از لحاظ قیمت قطعات بصرفه تر هستند. بطور مثال کارت گرافیک لپ تاپ ها را نمیتوان افزایش داد ولی در سیستم های رومیزی براحتی این قطعه قابل ارتقا میباشد. و یا اضافه کردن فضای حافظه مجزای دیگر (هارددیسک) که در لپ تاپ امکان پذیر نیست و فقط از یک هارددیسک میتوانید استفاده کنید اما در کیس کامپیوترها فضای کافی برای این مورد وجود دارد برای سایزهای مختلف (2/5 اینچ - 3اینچ) و همینطور مادربرد با داشتن پورت ساتا مناسب کشش این کار را دارد.
در صورت خرابی چیپ و یا پردازنده در کامپیوتر رومیزی براحتی میتوانید قطعه را تعویض کنید ولی در لپ تاپ ها این امکان وجود ندارد و شما باید مادربرد و پردازنده و چیپ گرافیک را بصورت کلی تعویض نمایید که شامل هرینه و قیمت بالای نگهداری میباشد.
لپ تاپ ها بدلیل کم وزن بودن و یکپارچگی قطعات قابل حمل و سبکتر هستند که مناسب شرایط خاص خود میباشند. بصورت کلی  
قیمت کامپیوتر کامل در بازار نسبت به لپ تاپ ها کمتر و استقامت آنها نسبت لپ تاپ و نوت بوک ها به مراتب بیشتر میباشد .


 

 

 

راهنمای کامل خرید کامپیوتر



بازدید : 8586

 

 

مطالب ویـژه > اینستاگرام >

 


در این قسمت شما میتوانید اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید:
پاسخ دهید به:
نام شما:
نظر خود را وارد کنید:
متن تصویر را در کادر زیر وارد نمایید

درخواست خرید با چک
18:1:23- 2020/03/06
درود و خدا قوت به شما ممنونم از اینکه سیستم های خوبی برای فروش گذاشتید ولی از شما درخواست دارم در این شرایط کشور شما خرید اقساطی هم داشته باشید من واقعا خودم الان نیاز دارم یک سیستم دارم ولی با شرایط موجود نمیدونم حداقل 2ماه بایدصبر کنم
مهرداد نظری
20:3:9- 2021/09/21
سلام

لطفا راهنمائی کنید یکی از دوستان میخواهذد از خارج برایم رم بفرسته بعد میخواهم بدونم الان در بازار کدام مدل بیشتر خریدار داره

ddr3

یا

ddr4

کدام بهتره و چه حجمی و چه برندی بهتره ؟

ممنون

خداحافظ
ستوده،کارشناس IT
20:9:39- 2021/09/21
اگه مادربرد خریدید باید ببینید مادربردتون از کدومش پشتیبانی میکنه

و اگه مادربرد نخریدید و تازه میخواید سیستم ببندید باید طبق بودجه ای که دارید انتخاب کنید

دی دی آر 4 جدیدتره و مطمعنن به روز تر هست

ولی اینکه کدوم الان بیشتر خریدار داره خب معلومه دی دی آر 3

چون دی دی آر 4 هنوز کامل جای دی دی آر 3 رو نگرفته و خیلی وقت نیس که اومده

تفاوتشون هم زیاد نیس
تفاوت عامه ی این رم ها توی سرعت باس اونهاست که اونم زیاد نیس
تکنولوژی ساختشون هم فرق میکنه اما بازم میگم اگر بودجتون محدوده دی دی آر 3 به صرفه تره

در هر حال من اگه جای شما بودم و یه بودجه حدودا 7 میلیونی برای کیس داشتم دی دی آر 3 رو انتخاب میکردم و اگه بودجم بیشتر بود حدودا 11 م به بالا اونموقع دی دی آر 4 رو انتخاب میکردم .... البته به انتخاب بقیه قطعات هم بستگی داره

بهنام
3:7:55- 2022/07/07
سلام ی راهنمایی میخام
بنظر شما بین لپتاپ و پی سی و آل این وان کدوم بهتره؟
ممنون میشم منو راهنمایی کنید
خواندنی های مرتبط
 
قیمت خر ید سیستم کامپیوتر کامل ارزان